Voor Di draait alles om beauty

Communication / News

Di 2017 DSC_0430 - CopyDi transformeerde dit najaar tot een keten die dé referentie voor beauty wil zijn. En er werd niet over één nacht ijs gegaan. We schreven eerder al over het werk van stratégie AGENCY voor de retailer, die net als Planet Parfum deel uitmaakt van de groep Distriplus.
di party time

De nieuwe identiteit van Di - ook di! genoemd - is fris, dynamisch en expressief en dat komt voortaan tot uiting in alle interacties tussen de keten en de consumenten. De nieuwe look van Di is er niet zomaar gekomen. Het is ook niet toevallig dat de keten vorig jaar Helen Willems aantrok als topvrouw. Van 1988 tot juli 2014 maakte ze het mooie weer bij Beiersdorf, waar ze doorgroeide van product manager tot country manager Belux en uiteindelijk general manager voor België en Frankrijk. Na een korte passage (van ongeveer een jaar) bij Miele ging ze in oktober 2016 aan de slag als managing director bij Di.

Helen Willems

Helen Willems

Op de Belgische Health & Beautymarkt is Di marktleider in de verkoop van make-up en epilatie en bekleedt het een stevige positie in de markt van de verzorgings- en haarkleurproducten. De distributeur houdt deze posities stevig in handen met de ontwikkeling van een nieuwe merkidentiteit, een aangepast aanbod, de uitbouw van een e-shop én een up do date winkelervaring, volledig in het teken van Beauty. De 120 winkels gaan prat op een uitgebreide vakkennis, advies op maat, een schat aan exclusieve producten, avant premières én een uniek aanbod. De nieuwe baseline “All about beauty” vat perfect samen waar het nieuwe Di voor staat.2. Logo

Het drugstore kanaal is er één boordevol uitdagingen: enerzijds is er de concurrentie van de grootwarenhuizen, anderzijds zijn er de meer gespecialiseerde ketens. Voeg daar nog de apotheken aan toe die steeds meer specialiseren in cosmetica, de toename van het aantal monobrand winkels en het toegenomen belang van e-commerce, en er is duidelijk sprake van een markt volop in beweging. Sinds haar ontstaan in 1975 bekleedt Di echter een unieke positie op die markt. Qua verkoop van make-up is Di goed voor zo’n 30 procent op de markt van food- en drugstores. Op diezelfde markt heeft de keten ook een kleine 20% van de verkoop van epilatieproducten en zo’n 15 procent van de verkoop van haarkleuringsproducten in handen. Neem je enkel de drugstores in beschouwing, dan is te zien dat Di staat voor ruim 40% van de verkoop van epilatieproducten, 40% qua verkoop van make-up, 35% van de verkoop van handverzorging en 31% in de gezichtsverzorging.
Di 2017 DSC_0421 Haar leiderspositie wil het label nu nog versterken door een breed assortiment aan te bieden in make up en een verdere uitbouw van de categorie verzorgingsproducten, met bijzondere aandacht voor exclusiviteiten en nieuwste trends, zonder daarbij de klassiekers van de grote merken te vergeten. Di bevestigt haar ambitie als destination brand ook zichtbaar en voelbaar dankzij een vernieuwde merkidentiteit, een geactualiseerde winkelervaring, een up to date assortiment en de uitbouw van een e-shop. Met een aanbod van ruim 15.000 referenties, waarvan jaarlijks zo’n 30% wordt vernieuwd, is Di letterlijk “All about beauty”. De keten ziet zichzelf in de toekomst dan ook als de grootste beautycommunity van België, die als geen ander de beste producten en exclusives weet te selecteren. Meer dan 20% van het productaanbod is uitsluitend bij Di te vinden. Het is haar missie om het leven te vergemakkelijken van elke vrouw die uiting wil geven aan haar unieke persoonlijkheid.