Wie kijkt die leert, met Netflix via Orange

4schools / Crea / News

Voor veel Belgen is entertainment dé manier om tot rust te komen na een drukke dag. Orange Belgium en Publicis Groupe lanceren een campagne die aantoont dat entertainment meer is dan tijdvulling, het kan transformerend zijn. Netflix maakt vanaf nu deel uit van de mobiele, internet- en tv-pakketten van Orange. Waar je ook bent, hoe je ook wilt kijken, Orange brengt Netflix naar je toe zodat je onbeperkt de kracht van entertainment kan ervaren.

Deze campagne wijzigt de perceptie van entertainment, van passief kijken naar iets dat echt toegevoegde waarde heeft. Met een speelse, herkenbare tone of voice, benadrukt deze uitgesproken full copy campagne de krachtige connectie tussen wat we kijken en de inspiratie die films, anime, series, cartoons en documentaires vaak oproepen. “We wilden laten zien dat alles waar we naar kijken een inspiratiebron kan zijn voor wat we beleven, aantonen dat entertainment vaak deel is van onze identiteit. Als mijn dochter bijvoorbeeld veel muziek uit de jaren 80 kent, dan is dat misschien omdat we samen alle seizoenen van Stranger Things hebben bekeken,” vertelt Naïm Baddich, creative director bij Publicis Groupe België.

De nieuwe campagne spreekt mensen aan daar waar ze zijn, zowel fysiek als emotioneel. Dankzij een nauwe samenwerking met het mediabureau brengen Publicis, Orange en Netflix een boodschap op maat naar precies die plekken waar mensen wonen, werken en zich bewegen. Zo zorgt de campagne ervoor dat mensen niet alleen naar de advertenties kijken, maar er ook mee omgaan in een betekenisvolle context, van metrostations tot stadscentra, buitenshuis en via sociale media. Met creatieve, contextgedreven advertenties is elk element van de campagne ontworpen om aan te sluiten bij echte momenten in het leven, waardoor entertainment relevant en toegankelijk aanvoelt, met een vleugje humor dat wordt gecreëerd door de discrepantie tussen het probleem en de voorgestelde oplossing.

De kern van deze campagne is het streven van Orange om entertainment zinvoller en toegankelijker te maken voor iedereen. “Bij Orange vinden we dat entertainment toegankelijk moet zijn voor al onze klanten - zonder uitzondering of beperking op basis van specifieke profielen. Vanaf nu kan iedereen genieten van de Netflix-optie door het gewoon toe te voegen aan je abonnement, zonder dat het deel hoeft uit te maken van een ‘pakket’. Iedereen geniet op zijn eigen manier van entertainment en doet er inspiratie op, en dat willen we ondersteunen. Dat is de boodschap die centraal staat in onze nieuwste campagne, die we met ongelooflijk veel trots met jullie delen,” zegt Delphine Lenel, B2C communication manager bij Orange Belgium.

 

Credits:

VP COM
Isabelle Vanden Eede : Chief Brand, Communication & ESG Officer
STRATEGIE
Paulinet Kinet : Brands & Sustainability Director
Nathalie Moons : Brands Strategy & Branded Content manager
Sophie De Dycker : Brands Strategy Expert
B2C COM
Miguel Aguzza : B2C & B2B Communication Director
Delphine Lenel : B2C Communication Manager
Isabelle Hankard : Campaign Manager
MEDIA
Philippe Geurts : Media Manager
Agency: Publicis Groupe Belgium
Client Lead: Kaat Danneels
Account Director: Caroline Ropsy
Account Manager: Simon Lepinay, Mégane Becker
Strategy Director: Aurélie Russanowski
Sr Brand & Campaign Strategist: Jorinda Hasa
Creative Director: Naim Baddich
Creatives/concept providers: Daniel Vanden-Broucke, Nina Welch
Orange Restricted
Copywriter NL: Nina Welch, Wim Corremans
Copywriter FR: Philippe Dorval, Louise Cornet, Jack Rees
Traffic Manager: Julie Maris
Design & DTP Lead: Romaine Dhainaut
3D & Motion Designer: Federico Corella, Gauthier Fairon
Creative Designer: Daniel Vanden-Broucke
Creative Retoucher: Frédéric Dupont
Sr Chromist & Retoucher: François Baudon
Print Producer: Marleen Hemeleers
Moving Images Producer: Marc Van Buggenhout
Sound Lead: Tom Garcia
Sound Engineer: Mathias Lewis
Production Coordinator: Saartje Goris, Dominique Ruys
Digital Production Lead: Teo Rasmerita
Digital Producer: Thierry Vermeulen
Head of PR & Influence: Astrid Mattelaer
External production
Production house: unknown.collective
Director: Louis Vielle
Producer: Esteban Brouillard
Executive Producer: Ophélie Thibaut