5 media- en advertisingpro’s over de rol van audio

Media / News

{PARTNER CONTENT}

Communicatie en transparantie zijn cruciaal in elke gezonde relatie, zo ook in die van de Vlaamse media met de Vlaamse mediaprofessionals. Onze sector is gezegend met heel wat lokaal mediatalent dat geen blad voor de mond neemt. Wij vroegen 5 mediapro’s naar hun ongezouten mening over het belang van audio in ons medialandschap, de positie van de VRT-merken en de rol van Var.

mortierbrigade: mind-blowing theatre of the mind

Jens Mortier, oprichter mortierbrigade: “Radio is the theatre of the mind: een enscenering van drama in de verbeelding van het publiek. Radio kan het Kremlin opblazen en Poetin in zijn blote piemel de ruimte inschieten. Gewoon doen. De kracht van de VRT-radiozenders is dat ze allemaal een duidelijk profiel hebben, je kan je creatie er dus op aanpassen. Ook dat zou ik zeker doen als ik u was.”

Telenet: bewezen KPI’s en creatieve formats

Silvie Irzi, VP Brand Communication & Reputation Telenet: “VRT-audio biedt reach, kwaliteit en bewezen KPI’s, op betrouwbare kanalen. Digitale audio voegt diversiteit en extra segmentatiemogelijkheden toe. In Vlaanderen zijn we met de VRT gezegend met het beste van wat media te bieden heeft: professionalisme, kwalitatieve content, flexibele distributie en creatieve advertentiemogelijkheden. Var blijft de VRT challengen om in te zetten op actuele en creatieve formats. Als merk is dit een omgeving waar je safe zit.”

BOLT: authenticiteit en storytelling

Pieterjan Verhaegen, medeoprichter BOLT Energie: “Energie is niet het meest sexy product. Daarom is het voor ons belangrijk om te kunnen communiceren in een creatief, authentiek en kwalitatief kader. Bij de VRT-merken hebben we die match gevonden. We kunnen er echt aan creatieve en relevante storytelling doen, kijk maar naar de groene stroom en wekkeractie die we onlangs met StuBru uitrolden.”

Mutant: ideaal kader voor out-of-the box audio-ideeën

Ruben Van Maldeghem, senior copywriter Mutant: “Voor mij als copywriter bieden de VRT-audiomerken een gedroomd kader voor audiocreativiteit. Zo maakten we onlangs voor Knack een dossier over geweld tegen vrouwen. Pas na 35 keer durft een vrouw aangifte te doen van geweld. Een echt slachtoffer las live in de ochtendshow op StuBru 35 pijnlijke herinneringen voor die zij aan den lijve heeft ondervonden. Dit soort impact kan je enkel realiseren met de kracht van grote zenders en de openheid van een regie om out-of-the-box te denken.”

Delhaize: partner in live

Annelore Van Hove, media- en channelmanager Delhaize: “Delhaize is mee met het leven. VRT-audio is dat ook. Beiden zijn we partners in life en delen we dezelfde doelstellingen: engageren en loyaliseren. De kracht van de VRT-merken voor Delhaize is vijfledig. Als sterk merk willen we ons verbinden met andere sterke merken, en dat zijn elk van de VRT-radiomerken.

Benieuwd naar de andere 4 redenen waarom Annelore de VRT-merken opneemt in het mediaplan van Delhaize? Lees het volledige artikel.

Publicis Groupe Belgium: bouwer voor merken, traffic en ROI

Davy Caluwaerts, Chief Client Officer bij Publicis Groupe Belgium:“Audio boost je business, bouwt mee aan merken en zorgt voor traffic en ROI. Dat bewijzen nationale en internationale studies”. Maar hoe komt dat eigenlijk? Welke geheime wapens heeft audio om deze KPI’s te kunnen garanderen? Davy Caluwaerts, Chief Client Officer bij Publicis Groupe Belgium, licht het toenemende belang en de impact van audio toe. Wil je meer tips van Davy Caluwaerts over de kracht van radio in je marketingplan? Lees het volledige artikel.

Meer weten? https://www.var.be/nl/blog/5-media-en-advertisingpros-over-de-rol-van-audio