De Epica Awards worden nu donderdag uitgereikt in Berlijn. Vanaf vandaag berichten we tussentijds, want vandaag ging de jury aan de slag. Ter herinnering: de Epica Awards zijn redelijk uniek te noemen: de jury bestaat, anders dan bij de andere reclameprijzen, uit journalisten. In België is PUB van oudsher partner van de Epica Awards. De Belgische genomineerden, zoals eerder bericht: de bureaus FamousGrey, Happiness, These Days, Boondoggle en Prophets. U vindt alle genomineerden nog eens onderaan dit bericht. Maar we hebben al heuglijk nieuws: These Days wist alvast twee nominaties om te zetten in eremetaal (zie elders op pub.be), Happiness wint zilver voor een campagne voor Carlsberg (zie eveneens elders op pub.be) in de categorie Native Advertising en Prophets mag brons in de kast zetten met een campagne voor Nucleair Forum in diezelfde categorie Native Advertising.
Nog even alle Belgische nominaties op een rij:
FamousGrey | Media | Koningin Elisabeth Wedstrijd Cello 2017 | Klara | KEW Cello 2017 – Formula 1 |
FamousGrey | Best Use of Sound | Koningin Elisabeth Wedstrijd Cello 2017 | Klara | KEW Cello 2017 – Formula 1 |
Happiness / an FCB alliance | Media Innovation – Alternative Media | Carlsberg | Carlsberg Group | Carlsberg ‘Probably TEDx’ |
Happiness / an FCB alliance | Native Advertising | Carlsberg | Carlsberg Group | Carlsberg ‘Probably TEDx’ |
Happiness / an FCB alliance | Events | Carlsberg | Carlsberg Group | Carlsberg ‘Probably TEDx’ |
These Days | Experiential & Shopper Marketing | SteaMitt & Steam-mop | Black & Decker | Floor 99.9 |
These Days | Online Campaigns – Public Interest | Child Focus | Child Focus | Coins Of Hope |
These Days | Online Social Networks | Child Focus | Child Focus | Put a price on your precious |
Boondoggle | Public Interest – Social | Clean Clothes | Wereldsolidariteit | Tahra’s Workout |
Prophets | Native Advertising | Nuclear technology | Nucleair Forum / Forum Nucleaire | Nuclear Lifeline |