Eurobest maakt shortlists voor 2023 bekend

De Eurobest Awards hebben de genomineerden voor 2023 bekendgemaakt. Deze maand kwamen de jury's in Londen bijeen om de inzendingen te beoordelen en de beste Europese creativiteit en efficiëntie te beoordelen.
Van de in totaal 2.461 inzendingen uit 34 landen werden 559 creatieve inzendingen uit 21 landen op de shortlist geplaatst. Die zullen nu meedingen naar de prijzen. Frankrijk ontving het grootste aantal voorgeselecteerde inzendingen, gevolgd door Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Italië heeft tot nu toe het hoogste aantal voorselecties ontvangen met 58 werken en voor het eerst sinds 2008 is Bulgarije voorgeselecteerd. Maar België is ook niet te verslaan.
"We zijn verheugd om de Eurobest finalisten van dit jaar bekend te maken," zegt Simon Cook, managing director van LIONS. "De eerste beoordelingsronde, waarin de shortlist wordt samengesteld, is essentieel. Ik wil onze juryleden bedanken voor hun harde werk. Gefeliciteerd aan iedereen die op de shortlist staat - het is een fantastische prestatie. We kijken ernaar uit om het winnende werk te zien en de winnaars van dit jaar te vieren tijdens de nieuwe Eurobest Awards show."
De winnaars van de Gold, Silver en Bronze Awards worden bekendgemaakt op maandag 11 december. Nieuw in 2023 is dat de winnaars van de Grand Prix, Special Award en Eurobest Young Creative Competition op woensdag 13 december vanaf 12.00 uur online worden bekendgemaakt via de Eurobest Awards Show. De Awards Show viert niet alleen de winnaars van dit jaar, maar biedt kijkers ook exclusieve previews van het winnende werk rechtstreeks van de jury's, evenals vertrouwelijke details over wat een winnende campagne maakt. De Awards Show is alleen toegankelijk via The Work - registreer je hier voor meer informatie.
Het Eurobest Creativity Report, met de definitieve ranglijsten en analyses van de Eurobests, wordt ook gepubliceerd op 13 december en alle winnaars zijn ook beschikbaar op www.lovethework.com/en-GB/eurobest.
Genoeg gepraat! Hier zijn de Belgen op de shortlist:
In de categorie "Brand Experience & Activation"
Use of Ambient Media: Small Scale
CRASHED GLASS for JUPILER by BBDO BELGIUM
Market Disruption
THE MAMMOTH MEATBALL for VOW by WUNDERMAN THOMPSON BENELUX
In de categorie "Creative-Effectiveness"
Market Disruption
REDUCE THE RIDE for D'IETEREN by HAPPINESS BRUSSELS
In de categorie "Creative Strategy"
Brave Brands
SOBERCOINS for CITY OF BALEN by HAPPINESS BRUSSELS
Market Disruption
WIKITRUTH for UKRAINIAN WITNESS by PUBLICIS GROUPE BENELUX
In de categorie "Design"
Food / Drink
CRASHED GLASS for JUPILER by BBDO BELGIUM
In de categorie "Direct"
Mailing
SAVED BY THE DOORBELL for EQUAL.BRUSSELS / SAFE.BRUSSELS by AIR BRUSSELS
Use of Ambient Media: Small Scale & Launch / Re-launch & Market Disruption
THE MAMMOTH MEATBALL for VOW by WUNDERMAN THOMPSON BENELUX
In de categorie "Entertainment"
Live Entertainment &Live Music Experience
STROMAE MAKES THE NEWS for STROMAE (L'ENFER) by MOSAERT
In de categorie "Film"
Not-for-profit / Charity / Government
APPLY YOUR SKILLS TO THE HOUSEHOLD for EQUAL PAY DAY by MORTIERBRIGADE
IT'S HANDY TO HAVE A DICK for EQUAL PAY DAY by MORTIERBRIGADE
In de categorie "Film Craft"
Direction
IT'S HANDY TO HAVE A DICK for EQUAL PAY DAY by MORTIERBRIGADE
FILM FEST GENT 2023 for FILM FEST GENT by CZAR BRUSSELS
Use of Licensed / Adapted Music
IT'S HANDY TO HAVE A DICK for EQUAL PAY DAY by MORTIERBRIGADE
In de categorie "Healthcare"
Non-profit / Foundation-led Education & Awareness
THE ROAD for OVK / PEVR by HAPPINESS BRUSSELS
In de categorie "Industry Craft"
Outdoor
EVERY VICTORY IS MADE OUT OF A THOUSAND HARD LESSONS for BALOISE by DARWIN BBDO
Packaging Design
CRASHED GLASS for JUPILER by BBDO BELGIUM
In de categorie "Media"
Use of Screens & Audio Visual Platforms &Use of Brand or Product Integration into a Programme or Platform
THE ROAD for OVK / PEVR by HAPPINESS BRUSSELS
Use of Ambient Media: Small Scale & Audience Insights &Corporate Purpose & Social Responsibility
CRASHED GLASS for JUPILER by BBDO BELGIUM
Use of Real-Time Data
WIKITRUTH for UKRAINIAN WITNESS by PUBLICIS GROUPE BENELUX
In de categorie "Outdoor"
Cultural Insight
EVERY VICTORY IS MADE OUT OF A THOUSAND HARD LESSONS for BALOISE by DARWIN BBDO
In de categorie "PR"
Media / Entertainment
STROMAE MAKES THE NEWS for STROMAE (L'ENFER) by MOSAERT
PR Effectiveness
THE MAMMOTH MEATBALL for VOW by WUNDERMAN THOMPSON BENELUX
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]