Speedtalk@home met Michel Dupont (Transfer)

Communication / News

Na eerdere videogasten als Denis Masquelier, Philippe Belpaire, Baudouin Van de Berg, Bart Demeulenaere, Yves Gérard, Wim Jansen, Henry Visart,  Saskia Schatteman en Thierry Hugot  en Bart Decoster en Michel Mabille liep PUB (virtueel) langs bij Michel Dupont van Transfer. We vroegen hem hoe zijn regie deze (stilaan aflopende?) lockdown ervaart en stelden hem duidelijke vragen :

  • Hoe gaat uw regie om met deze Covid-19-crisis?
  • Uw beleid in enkele woorden?
  • Zal u telewerk ook na de lockdown toestaan?
  • Wat zal er na de crisis in uw persoonlijke gedrag veranderen?

  • Hoe gaat uw regie om met deze Covid-19-crisis?

Enerzijds hebben we een paar flexibiliteitsmaatregelen ingezet. Zo bieden we extra ruimte voor de maand april, en in mei worden campagnes verlengd met 15% van hun GRP-volume (omdat we ons altijd uitdrukken in GRP’s, niet in spots of budgetten). Dat dus aan de ene kant. Daarnaast hebben we meegewerkt aan acties met VIA betreffende de overlay op campagnes voor al wat lokale handel was. Nu is het zo dat Transfer altijd heel wat klanten heeft gehad die conversieklanten waren, dat wil zeggen lokale klanten of klanten die echt online zitten in digitale conversie. Daardoor hebben we de crisis dan ook iets minder gevoeld. Maar we hadden ook wel annulaties, net zoals iedereen. Het is nu de zevende week dat iedereen, zonder uitzondering, van thuis uit werkt. Toch hebben we sinds kort een plan opgesteld om de mensen geleidelijk aan terug op kantoor te krijgen, natuurlijk in uiterst veilige omstandigheden. « Covid Proof » zoals we zeggen.

  • Zal u telewerk ook na de lockdown toestaan?

Ik denk dat mensen, en dan heb ik het niet specifiek over Transfer, zeker op korte termijn zullen veranderen. Of dat ook op lange termijn zo zal blijven, zullen we nog zien. Maar ik geloof in ieder geval dat de efficiëntie in de communicatie, in het organiseren van vergaderingen, in het plannen van agenda’s, wel zal blijven. En ook de tijd waarin mensen ziek naar kantoor kwamen omdat de baas er anders niet mee zou kunnen lachen, zal volgens mij achter de rug zijn. Gelukkig. We zullen nu nog meer kunnen genieten van het zien van onze klanten, of het nu de televisiezenders zijn of de adverteerders, en de goede tijd samen op evenementen en lunches. Menselijk contact zal terug van belang zijn en écht van waarde zijn, zeker in ons beroep!